250                                                    REGISTRES
cens soixante escuz soleil, sur laquelle somme lesd. Prevost des Marchans [et Eschevins'1'] seront tenuz faire bailler et payer comptant audictPoille, par noble homme me Françoys de Vigny, Recepveur de la Ville dc Paris, la somme de deux cens livres tournois sur et en desduction desd, deux cens soixante escuz so­leil; et le reste et surplus luy sera baillé et payé, en fournissant et livrant lesd, armes et choses sus­dicts. Promectant, etc. Obligeant chacun endroict soy ledict Poille corps et bien, etc. Renonceant, elc. "Faict et passé l'an mil cinq cens soixante et unze, le vingt deuxiesme jour de Janvier, n
Signé: "Heverard et Quetin-'2'.
[16. — Marché pour des peintures d'armoiries, chiffres et devises.]
23 janvier 1571. (--> -0'- 97 r°- --> ---• ù^3 r°.)
"Loys Marchant, maistre painctre à Paris et clerc des Archers de ladicte Ville, demourant à la porte de Bussy, confesse avoir faict marché, promis et pro­mect à Messieurs les Prevost des Marchans et Esche­vins de lad. Ville de Paris, à ce presens, de faire et paindre bien et deuement pour icelle Ville, au dict de ouvriers et gens à ce congnoissans, les enseignes tant de gens de cheval que de pied, guydons, cornettes et bannerolles pour les trompettes, pour l'entrée du Roy et de la Royne en ceste Ville, et cn icelles mectre ct paindre les armoiries de la Ville, devises et chiffres du Roy et de la Royne, ainsi qui luy a esté monstré, et le tout faire et paindre de Gn or et fin argent et coulleurs fines et vives à huille, pour les pris après declarez et ainsi qu'il s'ensuict :
"Premierement sera tenu ledict Marchant paindre trois enseignes neufves de gens de pied, en chacune desquelles seront painctes, comme dict est, les armoi­ries et devises de ladicte Ville, Ies devises du Roy en coullomnes droictes <3>, et les chiffres dudict sei­gneur et de la Royne, tant d'ung costé que d'aultre. Pour la façon et painclure de chacune desquelles enseigne, sera payé audict Marchant la somme de sept livres tournois.
"Sera aussi tenu de racoustrer et repaindre de neuf trois aultres enseignes, lesquelles, combien qu'elles soient neufves, toutesfois en a convenu oster le taffetas jaulne, et au lieu d'icelluy y mectre du taffetas gris, sur lequel taffetas gris sera tenu de re-
(L> Ces deux mots manquent dans A.
<-' Voir la .Revue archéologique, tome V, i848, 2e partie, page 1
(3) C'était l'emblème du feu roi Henri ll : deux colonnes avec sa
DU BUREAU                                               [i57i]
paindre ce qui estoict painct sur le jaulne, d'ung costé et d'aultre. Et pour ce faire luy sera payé qua­rante solz tournois pour chacune des dictes trois enseignes reffaictes.
«Plus sera tenu,ledict Loys Marchant reffaire et paindre trois enseignes et trois guydons, et paindre sur le taffetas gris qui a esté mis de nouveau au lieu du jaulne esdictes enseignes et guydons, les de­vises et chiffres du Roy, harquebuzes, boulletz, arcs, fleiches, trousses, arbalestes, et toutes aultres choses necessaires, ainsi qu'ilz estoient sur ladicte coulleur jaulne, tant d'une part que d'aultre. Pour chacune desquelles enseignes et guidons reffaictes et painctes, comme dict est, luy sera baillé et payé six livres tournois.
"Pareillement, sera tenu ledict Marchant paindre (out de neuf douze bannerolles de trompettes faictes de neuf, et sur ycelles paindre en la forme et ma­niere que dessus les armoyries de ladicte Ville, avecq les devises tant du Roy que de ladicte Ville; et tout ainsi que sont les aultres preceddentes banne­rolles cy devant faictes, suivant les chiffres et devises qui pourront estre changez; auquel Marchant, pour ce faire, luy a esté baillé l'une desd, vieilles ban­nerolles. Pour la façon et paincture de chacune des­quelles luy sera baillé et payé cent solz tournois.
"Semblablement sera tenu, a promis et promect ledict Marchant paindre trois cornettes, tant d'ung costé que d'aultre, en la forme que dessus, aux ar­moiryes de ladicte Ville, devises d'icelle, et chiffres ct devises du Roy et de la Royne, pour chacune desquelles luy sera aussy baillé et payé la somme dc cent solz tournois.
"Aussy paindre par ledict Marchant les lances, tant des guydons, enseignes que cornettes.
"Toutes lesquelles enseignes, guydons, tant de gens de pied que de cheval, bannerolles de trompettes et cornellcs, led. Marchant sera tenu, a promis et promect paindre bien ct deuement, selon et ainsi que cy dessus est dict, et rendre le tout parfaict dedans le quinziesme jour de Febvrier prochainement ve­nant, pour les pris et sommes devant dictes, reve­nans et montans ensemble à la somme de six vingtz dix huict livres tournois. Sur laquelle somme-lesd. Prevost des Marchans et Eschevins promectent faire bailler et advancer audict Marchant la somme de quarente livres tournois, pour dilligenter lesd, ou-
673. devise Pietate et Justitia.